Λογοθεραπεία

Η Λογοθεραπεία έχει σκοπό την πρόληψη, την πρόγνωση, τη διάγνωση και την αποκατάσταση διαταραχών λόγου, ομιλίας, φωνής, σίτισης – κατάποσης και επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες.

Συγκεκριμένα στο τμήμα λογοθεραπείας του κέντρου μας παρέχεται διάγνωση και θεραπεία σε παιδιά με:

  • Διαταραχές άρθρωσης
  • Φωνολογικές διαταραχές
  • Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές
  • Καθυστέρηση λόγου
  • Ειδική γλωσσική διαταραχή
  • Λεκτική δυσπραξία
  • Επικοινωνιακές διαταραχές
  • Πραγματολογικές διαταραχές
  • Διαταραχές ροής ομιλίας.(τραυλισμό, ταχυλαλία)
  • Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Διαταραχές Φώνησης
  • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές(αυτισμός) 
  • Δυσφαγία – Διαταραχές στην Σίτιση και την Κατάποση
  • Επίκτητες διαταραχές επικοινωνίας(αφασία, δυσαρθρία)

 

Υποψιάζεστε πως το παιδάκι σας παρουσιάζει κάποια δυσκολία στην ομιλία, μπερδεύει τα θ και τα φ, ξεχνάει συλλαβές ή παρατηρείτε πως ‘μπλοκάρει’;

Νομίζετε πως υπάρχει κάποια δυσκολία;  Αν ναι, τι θα μπορούσατε να κάνετε;

Φρόνιμο είναι να δράσετε άμεσα.  Μια εκτίμηση από λογοθεραπευτή θα βοηθούσε να ανακαλύψετε αν το μικρό σας έχει κάποια δυσκολία.  Η λογοθεραπεία ειναι η λύση για τα περισσότερα παιδιά με διαταραχές στο λόγο και τη γλώσσα.

Μια διαταραχή της ομιλίας αναφέρεται στη δυσκολία εκφοράς/ παραγωγής ήχων / φωνημάτων.  Γλωσσική διαταραχή αποτελεί οποιαδήποτε δυσκολία στην κατανόηση, επεξεργασία και επικοινωνία της γλώσσας και της δομής αυτής.

Διαταραχή  άρθρωσης :  δυσκολία στην παραγωγή φωνημάτων, συλλαβών ή λέξεων σε σημείο  που να ειναι δυσνόητος ο λόγος από τον ακροατή.

Διαταραχή ροής του λόγου:  προβλήματα  όπως ο τραυλισμός όππου η ροή της ομιλίας διακόπτεται από παύσεις, επαναλήψεις ( παι-παι-παιδί) ή παρατεταμένη φώνηση ( φφφφφίδι).

Διαταραχή φωνής:  προβλήματα στην ένταση και την ποιότητα της ωνής τα οποία αλλοιώνουν τις λέξεις και πολλές φορές δημιουργούν πόνο ή δυσφορία κατά τη διάρκεια της ομιλίας.

Διαταραχές αντίληψης:  δυσκολίες στην κατανόηση και την επεξεργασία της γλώσσας.

Διαταραχές έκφρασης:  δυσκολία στη δημιουργία δομημένων φράσεων, περιορισμένο λεξιλόγιο ή αδυναμία χρήσης κοινωνικά αποδεκτού λόγου.

Γνωστικές – επικοινωνιακές διαταραχές:  δυσκολία στις επικοινωνιακές δεξιότητες που αφορούν στην προσοχή, αντίληψη, οργάνωση, μνήμη και επίλυση προβλημάτων.

Δυσκαταποσία / διαταραχή σίτισης:  αφορούν στον τρόπο που κάποιος πίνει, τρώει, μασάει, βήχει και αρνείται το φαγητό.

Οι ειδικοί λογοθεραπευτές/λογοπαθολόγοι είναι επαγγελματίες, εκπαιδευμένοι στην επικοινωνία, την ανάπτυξή της και τις διαταραχές της.  Αξιολογούν το λόγο, τη γλώσσα, τις γνωστικές ικανότητες και αναγνωρίζουν τον τύπο της επικοινωνικής διαταραχής (άρθρωση, ροή, φωνή αντίληψη, εκφραση κλπ)  και χρησιμοποιούν τα κατάλληλα μέσα και εργαλεία ώστε να επιτύχουν στοχευμένη θεραπεία.

Στην κάθε συνεδρία λογοθεραπείας, ο λογοθεραπευτής δουλευει με 1 παιδί (τετ-α-τετ) ή, ανάλογα με τις ανάγκες, σε μικρή ομάδα.

Οι λογοθεραπευτές χρησιμοποιούν ποικιλία στρατηγικών μέσων και εργαλειών ώστε να κατακτήσουν την τελική στοχοθεσία.

 

ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Ο λογοθεραπευτής αλληλεπιδρά με το παιδί παίζοντας και μιλώντας, χρησιμοποιώντας εικόνες, βιβλία, αντικείμενα ή γεγονότα ώστε να διεγείρει τη γλωσσική ανάπτυξη. Επίσης χρησιμοποιείται ορθή δομή, γραμματικούς κανόνες και πλούσιο λεξιλόγιο, ενώ με την βοήθεια της επανάληψης επιτυγχάνεται η levitra expiration date γλωσσική επιδεξιότητα.

—> Αρθρωτικές ασκήσεις:  είναι ασκήσεις που περιλαμβάνουν την επιδειξη της ορθής εκφοράς του φωνήματος και ύστερα την εκμάθηση του μοντέλου σωστά, πρώτα σε επίπεδο συλλαβής, έπειτα λέξης και ύστερα σε προτάσεις.  Ο θεραπευτής διδάσκει / δείχνει  στο παιδί τον τρόπο να κινεί τη γλώσσα και να παράγει συγκεκριμένους ήχους/φωνήματα.

—> Στοματοπροσωπικές / κινητικές ασκήσεις: ο λογοθεραπευτής μέσω μιας ποικιλίας στοματικών ασκήσεων – μασαζ προσώπου, ασκήσεις για τη γλώσσα τα χείλη, τη γνάθο κλπ – ενδυναμώνει τους μύες του στόματος και του λαιμού και τους προετοιμάζει για τη σίτιση, πόση και κατάποση.

 

ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Τα παιδιά χρειάζονται λογοθεραπεία για διάφορους λόγους. Μερικοί από αυτούς ειναι :

  • Αρθρωτικές διαταραχές
  • Αυτισμός / Διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή
  • Καθυστέρηση λόγου
  • Αφασία
  • ΒαρηκοΪα
  • Διαταραχές ροής / τραυλισμός
  • Νοητική Υστέρηση / Σύνδρομα
  • Δυσκαταποσία / Δυσφαγία
  • Σχιστεία / Λυκόστομα
  • Διαταραχές φωνής

Η θεραπεία ειναι απαραίτητο να ξεκινά άμεσα.  Τα παιδιά ξεκινούν θεραπεία νωρίς (πριν τα 5 έτη) και έχουν καλύτερα αναμενόμενα αποτελέσματα.  Αυτό δε σημαίνει πως τα μεγαλύτερα παιδιά δεν σημειώνουν πρόοδο.  Ίσως βελτιώνονται με αργότερους ρυθμούς επειδή έχουν ήδη εδραιώσει λάθος μοτίβο και το χρησιμοποιούν περισσότερο χρόνο.

 

ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

Οι ειδικοί λογοθεραπευτές θεωρούν απαραίτητη την ανάμειξη των γονιών στη θεραπεία εξετάζοντας αρχικά τις δυνατότητες του παιδιού, ώστε να αξιοποιηθούν, και τελικά να επιτευχθεί η μέγιστη πρόοδος.

Ρωτήστε το θεραπευτή για προτάσεις για το πως θα μπορέσετε να βοηθήσετε το παιδάκι σας.

Η διαδικασία για να ξεπεραστεί μια γλωσσική διαταραχή μπορεί να πάρει χρόνο και κόπο, οπότε ειναι σημαντικό, όλα τα μέλη της οικογένειας, να δείξουν υπομονή και κατανόηση με το παιδί.